dinsdag 14 oktober 2008

Touchdown

Hoor dat, zie dat, voel dat, smaak dat, ruik dat... Inderdaad, Costa Rica! Beide voetjes ên bagage (altijd een beetje spannend) zijn veilig en wel (maar met de nodige turbulentie) op het Costa-Ricaanse grondgebied geland (dat werd ook wel tijd na 11u op dat supergezellige vliegtuig, zeg).
Eerste indrukken vanuit de lucht? Groen, groen, groen en nog eens groen. Mijn biologenhartje was meteen met vreugde gevuld! Eens op de begane grond viel dat groen precies toch een beetje tegen: zoals elke grootstad is ook San José verheven van huizen, wegen en vooral als gekken rijdende chauffeurs. Ondertussen heb ik dat laatste al aan den levende lijve mogen ondervinden: op weg naar mijn eerste dag les effetjes onderdeel geweest van een aanrijding, gelukkig alleen wat blikschade en een grote portie schrik voor el trafico hier opgelopen (en serieus, een ritje met de bus is hier echt een opwindend avontuur...):
Ondertussen heb ik hier ook al wat plaatselijke gerechten gegeten in mijn gastgezin: guacamole en zwarte bonen... het schijnt dat vooral de laatsten een beetje gewenning vragen, we zullen zien...
Ondertussen doe ik hier streverig mijn best om toch maar dat Spaans onder de knie te krijgen zodat ik wat beter kan communiceren met Laura, mijn gastmoeder hier, die me trouwens zeer warm ontvangen heeft. Ik voel me al helemaal thuis in mijn kamertje.
Zo, nu op naar verdere wilde avonturen!
Hasta la vista!

Geen opmerkingen: